useridguestuseridguestuseridguestERRORuseridguestuseridguestuseridguestuseridguestuseridguest
Charter: Kloster Ensdorf Urkunden (1115-1797) 104
Signature: 104
no graphic available
Zoom image:
Add bookmark
Edit charter (old editor)
3. Februar 1345 , Ensdorf
Verkauf des halben Hofes zu Eigentshofen, auf dem Ulrich der Veyzagel und dessen Schwager Konrad aufsitzen, als rechtes freies Eigen und 16 1/2 Pfund RegensburgerPfennige. Bürgen: Ulrich der Goldschmied und Konrad der Pechler, Bürger zu Amberg. Zeugen: Herr Berthold, Pfarrer zu Vilshofen, Rudger der Kemnater, Rudger von Weyern, Ott und Heinrich die Pernhart, Bürger zu Amberg, Ulrich der Kolhunt, Heinrich der Hannbeck, Konrad Kümmersbrucker,Heinrich der Kellner, Konrad der Wesenackrer von Ensdorf. Or.; Perg. Aussteller: A: Heinrich der Scheubel zu Ensdorf und seine Hausfrau Kunigund Empfänger: Abt Ulrich vonEmhof und der Konvent des KlostersEnsdorf  

Current repository
Amberg, Staatsarchiv

Sigillant: S1:A (fehlt). S2: Ulrich der Goldschmied (beschädigt). S3: Konrad der Nortweiner, Richter zu Amberg (beschädigt)


    x
    Places
    • Ensdorf
       
      x
      There are no annotations available for this image!
      The annotation you selected is not linked to a markup element!
      Related to:
      Content:
      Additional Description:
      A click on the button »Show annotation« displays all annotations on the selected charter image. Afterwards you are able to click on single annotations to display their metadata. A click on »Open Image Editor« opens the paleographical editor of the Image Tool.