Charter: Urkunden (777-1894) 1350 VIII 18
Signature: 1350 VIII 18
no graphic available
Zoom image:
Add bookmark
Edit charter (old editor)
18. August 1350
Behab- und Gerichtsbrief, ausgefertigt vom Amtsmanne des Gotteshauses Klosterneuburg in Folge einer vom Gewaltträger des Abtes zu Kremsmünster vorgebrachten Klage wegen versessenen Dienst von einem Weingarten.Source Regest:
OÖUB 7 (Wien 1876) S. 196f., Nr. 195
OÖUB 7 (Wien 1876) S. 196f., Nr. 195
Urkundenbuch von Kremsmünster Nr. 224
Ich Jans der Vreysinger ze den zeiten des gotzhaus ze Neunburch amptman vergich und tuen chund mit disem brief allen lauten, daz fuer mich choem in einem etayding, da ich an dem rechten saz Rueger Frumman und vrogt an seiner herren stat von Chremsmunster mit einem brief, der in sagt ain phunt phenning geltes von einer rachen weingarten, di gelegen ist ander vinstergazzen pei Dytmarn dem Druzel, der ich perchmaister pin, und vrogt als lang dar auf um der herren versetzen dienst und um di zwyspild dar auf ze rechter zeit und tegen alz recht ist alz lang daz in geviel, man solt den weingarten schatzen, da ward der weingart geschatzt von erbern lauten, di sagten, daz vor recht pei irem ayd daz der weingart mit pau mit all nicht teuer wer dann der dienst und di zwyspild di seu dar auf behabt hieten, da ward gevrogt, waz recht wer, da geviel in daz mit vrog und mit uertail seyd der weingart nicht teuer wer dann daz purchrecht und di zwyspild und di dar auf behabt wem ich solt seu des weingarten gewaltig machen und an di gewer setzen ze verchaufen ze versetzen und geben swem seu wellent alz in daz fuegunt ist und solt in des einen behab prief geben alz recht wer, und daz hab ich allez getan alz iz in mit vrog und mit uertail gevallen ist, und daz der vorgenant Rueger seinen herren von Chremsmunster den vorgenanten weingarten vor mir in dem rechten etayding ze gegen dem rat und den genanten und andern erbern lauten mit noet tayding mit vrog und mit uertail und mit rechtem recht in ir gewalt pracht hab ze verchaufen ze versetzen und allen iren frum damit ze schaffen, des gib ich in den herren von Chremsmunster disen brief ze einem woern gezeug diser sache versygelten mit meinem insygel, des ist auch gezeug mit seinem insygel der erber man Hainreich der Duerr, der pei dem rechten gesezzen ist und di selben zeit des rats einer gewesen ist. Der brief ist geben nach Christ gepuerd dreuzechen hundert jar dar nach in dem fumfzygistem des nasten mytichens nach unser Vroun tag ze der Schydung.
Source Fulltext: OÖUB 7 (Wien 1876) S. 196f., Nr. 195
Original dating clause: des nasten mytichens nach unser Vroun tag ze der Schydung
Language:
Kremsmünster, Stiftsarchiv, Urkunden (777-1894) 1350 VIII 18, in: Monasterium.net, URL <https://www.monasterium.net/mom/AT-StiAKr/KremsmuensterOSB/1350_VIII_18/charter>, accessed 2025-05-05+02:00
You are copying a text frominto your own collection. Please be aware that reusing it might infringe intellectural property rights, so please check individual licences and cite the source of your information when you publish your data
The Charter already exists in the choosen Collection
Please wait copying Charter, dialog will close at success